tirsdag 14. oktober 2008

Som plommen i egget?

- Hvordan har du det a?
- Eh... Joa, greit nok.

Støvet samler seg under bordet i en fin dott med lange hår. Jeg har nettopp kjøpt B-vitaminer for at jeg skal slutte å røyte så fælt. Støvsugeren funker ikke, så jeg må bruke mopp, skjønner du. Og jeg mener at moppen i beste mening ikke gjør annet enn å skyve dritten ned i sprekker. Støvsugere derimot, de fjerner problemet.

Jeg orker nesten ikke å smile om dagen. Selvom jeg har det bedre enn noengang, sett utenfra. Innenfra og, forøvrig. Du skulle bare sett utsikten fra rommet mitt. Da jeg var i det store utland bodde jeg i et rom med 13 andre jenter og firfisler og kakkerlakker og bråkete vifter i taket (som jeg stanget i ettersom jeg sov i øverste køye). Men jeg var like blid. I fjor hadde jeg et rom som var så lite at det ble rotete bare jeg hosta. Nå bor jeg i 3 etasje med utsikt over åkre, trær og en stor innsjø. Usigelig vakkert! Veggene er kaffe latte, og jeg har alt jeg trenger, og mere til. Men av en eller annen grunn er jeg... Tja, sur.

Jeg har alltid irritert meg over mennesker som klager. Det gjør jeg fortsatt altså, men nå er jeg en av de selv. Så dessverre har jeg ingenting jeg skulle ha sagt. Jeg var hos legen på mandag, og det var første gang på lenge jeg var lykkelig. Det føltes som jeg var i en komedie, toppløs med elektroder over hele brystet og leger som kom vandrende inn og ut døra som de glemte å lukke igjen. Og der lå jeg!

Vel vel, det skal ikke så mye til da. Sparke i høstløvet under store lykter, og kjenne lufta bite meg kaldt og herlig på kinnet. Guri, jeg har virkelig ikke noe å klage over. Bare jeg får tenkt meg litt om, så har jeg det som plommen i egget, faktisk. I en heftig berg og dalbane, vel å merke.






3 kommentarer:

(Kine) Yvonne Berntsen sa...

hei du!! takk for superfint innlegg i gjesteboka mi på Urørt. ja, jeg skrev 7 feet below=) følte jeg måtte titte på bloggen din, og jeg ble ikke skuffa, du er skikkeli flink å skrive! skriv mer!!!!

Klem fra Kine:)

omikkeannet sa...

Halla, og takk skal du ha! Ja, den sangen er virkelig noe, altså. Som du skjønte så viste jeg den til en kamerat i dag, og han og ble fascinert. Særlig av teksten som er veldig rett på sak om en ganske kjip realitet om hvordan vi (særlig jenter kanskje...) kan ha det i livets forhold-sjakk. Akk. Sanger som sier ting som det er catcher!! Også har du superfin stemme, og musikken er skikkelig fengende da. Får lyst til å røre kroppen. Til og med ta en joggetur.

Amelie78 sa...

Denne bloggen likte jeg! Skriv mer!

Hilsen Amélie